ALL EYES ON YOU / TÜM GÖZLER ÜSTÜNDE
Uluslararası eTwinning Projesi
Proje Süresi: Kasım 2024 – Haziran 2025
Hedef Yaş Grubu: 8–10 yaş
Dil Seviyesi: A1–A2 İngilizce
Yürütücü Öğretmen: Fatih ÖZBAKIR – İngilizce Öğretmeni
Sınıf: DESTEK 2 A/1
______________
Projenin Amacı
“ALL EYES ON YOU / TÜM GÖZLER ÜSTÜNDE” adlı eTwinning projesi, 8–10 yaş grubundaki öğrencilerin sosyal-duygusal becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Proje, çocukların özgüvenlerini güçlendirmelerine, empati yeteneklerini artırmalarına, kişisel sınırlarını tanımalarına ve gerektiğinde “hayır” diyebilme becerisi kazanmalarına olanak sağlar. Ayrıca, iş birliğine dayalı grup çalışmalarında sorumluluk almalarını destekleyerek, pozitif iletişim ve dayanışma kültürünü benimsemelerine katkıda bulunur. Teknolojiyi bilinçli ve yaratıcı biçimde kullanmaları teşvik edilirken, psikolojik dayanıklılıklarını geliştirmeleri ve uluslararası iş birliği sayesinde farklı kültürlerle etkileşim kurarak yabancı dil becerilerini ilerletmeleri amaçlanmaktadır.
______________
Katılımcı Ülkeler
Projeye aşağıdaki ülkelerden ortaklar katılmıştır:
Türkiye
Romanya
Yunanistan
Azerbaycan
Hırvatistan
______________
Kullanılan Dijital Araçlar (Web 2.0)
Padlet
Canva
Genially
Fotor
Google Forms
Dreamface
Jigsaw Planet
ChatGPT
______________
️ Uygulanan Etkinlikler
•️ Zorbalık konulu podcast hazırlama ve sunma
• İyilik ve Yıldız Kavanozu ile olumlu davranışları teşvik etme
• Empati Şapkası tasarımı ve empati oyunları
• Hoşgörü Gemisi interaktif bulmacası ile iş birliği ve hoşgörü becerilerini geliştirme
• Kutu Oyunu aracılığıyla kişisel sınırlar ve “hayır” diyebilme pratiği
______________
Bilim Şenliği Tanıtımı
Proje, sınıfın da katılımıyla düzenlenen Bilim Şenliği kapsamında tanıtılmıştır. Öğrenciler, hazırladıkları podcastler, posterler, dijital içerikler ve diğer proje ürünlerini ziyaretçilere sunarak zorbalık, empati ve kişisel sınırlar konularında farkındalık yaratmışlardır. Bu etkinlik, öğrencilerin topluluk önünde kendilerini ifade etme ve sunum becerilerini geliştirmelerine önemli katkılar sağlamıştır. Ayrıca, projenin okul dışı paydaşlarla buluşmasına ve sosyal-duygusal öğrenmenin pekişmesine olanak tanımıştır.