BREATH FOR THE FUTURE / GELECEĞE NEFES
Uluslararası eTwinning Projesi
Proje Süresi: Kasım 2024 – Haziran 2025
Hedef Yaş Grubu: 8–10 yaş
Dil Seviyesi: A1–A2 İngilizce
Yürütücü Öğretmen: Fatih ÖZBAKIR – İngilizce Öğretmeni
Sınıf: DESTEK 2 A/2
______________
Projenin Amacı
“Breath for the Future / Geleceğe Nefes” adlı eTwinning projesi, öğrencilerde iklim değişikliği ve çevre sorunları konusunda farkındalık oluşturarak, sürdürülebilir yaşam bilinci geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin doğayla olan bağlarını güçlendirmeleri, çevresel sorumluluklar üstlenmeleri ve günlük yaşamda çevreye duyarlı bireyler olarak hareket etmeleri teşvik edilmektedir.
Proje süresince öğrencilerin;
•İklim değişikliği ve sürdürülebilirlik gibi küresel konular hakkında bilinç kazanmaları,
•Doğaya karşı bireysel sorumluluk geliştirmeleri,
•Yaratıcılık, iş birliği ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları,
•Geri dönüşüm ve kaynak kullanımı gibi alanlarda çevresel farkındalık sergilemeleri,
•Dijital araçları etkin kullanarak içerik üretmeleri,
•Uluslararası iş birliği ve kültürel etkileşim yoluyla yabancı dil becerilerini geliştirmeleri,
•Topluluk önünde kendilerini ifade etme ve sunum becerilerini güçlendirmeleri hedeflenmiştir.
“Breath for the Future / Geleceğe Nefes” projesi, çevreye duyarlı, dijital çağın gereklerine uyum sağlayabilen, yaratıcı ve sorumluluk sahibi bireylerin gelişimine katkı sunan örnek bir uluslararası eğitim çalışmasıdır.
______________
Katılımcı Ülkeler
Projeye 11 farklı ülkeden ortaklar katılmıştır:
•Türkiye
•Portekiz
•Bosna-Hersek
•Ukrayna
•Romanya
•Litvanya
•İspanya
•Kuveyt
•Bulgaristan
•İtalya
•Yunanistan
Uluslararası iş birliği sayesinde öğrenciler farklı kültürleri tanıma ve yabancı dilde iletişim kurma fırsatı bulmuştur.
______________
Kullanılan Dijital Araçlar (Web 2.0)
•Padlet
•Canva
•Genially
•Google Forms
•Kahoot
•Artsteps
•StoryJumper
•ChatterPix
•Jigsaw Planet
______________
️ Uygulanan Etkinlikler
• Ağaç dikme çalışmaları
• Çevre temalı resim ve afiş çalışmaları
• Geri dönüştürülmüş materyallerle ekolojik ayakkabı tasarımı
• Öğrenci çevre günlükleri
•️ Artsteps platformunda dijital sergi
• Katılımcı ülkelerin sunumlarıyla sanal sergi ve çevrim içi paylaşımlar
______________
Bilim Şenliğinde Tanıtım
Proje, sınıfın da katılımıyla düzenlenen Bilim Şenliği kapsamında tanıtılmıştır. Öğrenciler hazırladıkları proje ürünlerini, posterleri ve dijital içerikleri ziyaretçilere sunarak çevre bilinci konusunda farkındalık yaratmışlardır. Bu etkinlik, projenin sınıf dışı paydaşlarla buluşmasına ve öğrencilerin topluluk önünde sunum becerilerini geliştirmesine katkı sağlamıştır.